스킬 번역 - Mechanic

2011.11.05 21:14

네오바람 조회 수:15576

Skill Listing for Mechanic: Skill Name Rank Attributes Description 


Armor Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of armor subsystems. Allows makeshift modifications to armor subsystems through the use of rigs.

10% reduction in Armor Rig drawbacks per level. 


아머 Rig 달려면 찍어야 하는 스킬, 레벨 올릴때 마다 패널티가 10%씩 줄어듬

아머 쉽에 달리는 Trimark 같은걸 낄려면 찍어야하는 스킬, 4단 쳐주면 됨



Astronautics Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of a ships navigational subsystems. Allows makeshift modifications to warp drive, sub warp drive and other navigational subsystems through the use of rigs.10% reduction in Astronautics Rig drawbacks per level. 


RIg 스킬인데 워프 속도 늘려주는거나 인셉용 속도 늘려주는거 낄려면 배워야함

작은배 피팅하려면 필수 스킬 4단



Battleship Construction 8 Intelligence - Memory Skill at the construction of advanced battleships. Required for advanced battleship BP manufacturing 


(T2) 배쉽 만들려면 필요한 스킬



Capital Remote Armor Repair Systems 10 Intelligence - Memory Operation of capital sized remote armor repair systems. 5% reduced capacitor need for capital remote armor repair system modules. 


캐리어, 슈퍼캐리어용 리모트 아머 수리 모듈(다른사람 힐)을 사용하려면 필요한 스킬. 보통 3단이나 4단 찍음

Remote Armor Repair System 5단 필요


Capital Remote Hull Repair Systems 10 Intelligence - Memory Operation of remote capital class remote hull repair systems. 5% reduced capacitor need for capital class remote hull repair system modules per skill level. 


헐수리용, 위와 동일 근데 보통 안찍음... 


Capital Repair Systems 8 Intelligence - Memory Operation of capital armor/hull repair modules. 5% reduction in capital repair systems duration. 


드레드넛, 캐리어, 슈퍼캐리어( 안쓰지만), 타이탄 (안쓰지만) 용 리페어 모듈 사용하려면 필요한 스킬

3~4단 정도 쳐줌

아머 리페어 시스템 스킬 5단 필수


Capital Ship Construction 14 Intelligence - Memory Skill at the construction of capital ships. 


캐리어 드넛 타탄 슈퍼캐리어 로퀄 등을 만들려면 필요한 스킬


Cruiser Construction 5 Intelligence - Memory Skill at the construction of advanced cruisers. Required for advanced cruiser BP manufacturing. 


T2 크루저를 만들기 위해서 필요한 스킬


Drones Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of a ships drone control subsystems. Allows makeshift modifications to drone subsystems through the use of rigs.

10% reduction in Drone Rig drawbacks per level. 


드론 Rig 박기위해서 필요한 스킬인데 거의 안쓰임... 가끔 이쉬타에 센트리리그 박을때도 있는데 퍽이나 --

안찍어도 잘 삼


EM Armor Compensation 2 Intelligence - Memory To active armor hardeners: 3% bonus per level to Armor EM resistance when the modules are not active
To passive armor hardeners: 5% bonus per level to Armor EM resistance 


아머 배를 탈려면 필수 스킬. Energized adaptive Nano Membrane 이나 nano plating 때문에라도 필수로 4단

캡 모자라서 액티브 하드너 꺼졌을때도 효과적이고 패시브 하드너 효율을 높이는데도 좋음


Electronic Superiority Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of electronics subsystems. Allows makeshift modifications to targeting, scanning and ECM systems through the use of rigs.

10% reduction in Electronic Superiority Rig drawbacks per level. 


타겟 속도를 늘려주거나 ECM 파워를 늘려줄때. 프로빙 쉽 프로브 효과를 늘려주는 Rig를 사용하려면 필요한 스킬

Falcon, Covert-ops, 작은배 퍽치기용, 등에 쓰임

RIg 박으면 배가 약해지는데 스킬찍으면 그 패널티가 줄어듬 4단 찍으면 됨


Energy Weapon Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of the interface between energy weapons and the numerous ship systems. Allows makeshift modifications to ship system architecture through the use of rigs.

10% reduction in Energy Weapon Rig drawbacks per level. 


레이저, 펄스 데미지를 올려주거나 사용하는 캡을 줄여주거나 할때 쓰는 Rig에 필요한 스킬인데...

미셔너는 보통 Capacitor Control Circuit을 쓰거나 하니까 잘 안쓰이는듯... 아니면 Trimark 박아버리니 --



Explosive Armor Compensation 2 Intelligence - Memory To active armor hardeners: 3% bonus per level to Armor Explosive resistance when the modules are not active

To passive armor hardeners: 5% bonus per level to Armor Explosive resistance. 


아머 배를 탈려면 필수 스킬. Energized adaptive Nano Membrane 이나 nano plating 때문에라도 필수로 4단

캡 모자라서 액티브 하드너 꺼졌을때도 효과적이고 패시브 하드너 효율을 높이는데도 좋음

스킬 하나 찍을때 마다 패시브 하드너 효과가 5%씩 올라감



Frigate Construction 2 Intelligence - Memory Skill at the construction of advanced frigates. Required for advanced frigate BP manufacturing  


T2 프리깃, 코옵이나 인셉 같은걸 만들려면 필요한 스킬


Hull Upgrades 2 Intelligence - Memory Skill at installing hull upgrades e.g. expanded cargohold and inertial stabilizers. Grants a +5% Bonus to armor hit points per level. 


필수 스킬. 


아머 쉽 타는 분들은 T2 하드너땜에 5단, 쉴드 쉽 유저는 뎀컨때문에 4단 필수. 걍 5단 치면 아머량도 올라가니 


풀로 쳐주는게 좋슴둥. 4단부터 카고홀드(카고량 늘려주는 모듈) T2 쓸수 있고 데미지 컨트롤 T2도 쓸수 있음


Hybrid Weapon Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of the interface between hybrid weapons and the numerous ship systems. Allows makeshift modifications to ship system architecture through the use of rigs. 10% reduction in Hybrid Weapon Rig drawbacks per level. 


랠건... 그냥 머리에서 잊으세요


Industrial Construction 3 Intelligence - Memory Skill at the construction of advanced industrials. 


트랜스 포터 같은거 만드는데 필요한 스킬


Jury Rigging 2 Intelligence - Memory General understanding of the inner workings of starship components. Allows makeshift modifications to ship subsystems through the use of rigs. Required learning for further study in the field of rigging. 


Rig 자체를 달기위해서 필요한 스킬 보통 4단까지 찍음. 이건 Rig 스킬에 공통된건데 T2 rig 쓰려면


Jury Rigging V 

각 Rigging 스킬 V 단이 필요함


Kinetic Armor Compensation 2 Intelligence - Memory To active armor hardeners: 3% bonus per level to Armor Kinetic resistance when the modules are not active
To passive armor hardeners: 5% bonus per level to Armor Kinetic resistance 


아머 배를 탈려면 필수 스킬. Energized adaptive Nano Membrane 이나 nano plating 때문에라도 필수로 4단

캡 모자라서 액티브 하드너 꺼졌을때도 효과적이고 패시브 하드너 효율을 높이는데도 좋음

스킬 하나 찍을때 마다 패시브 하드너 효과가 5%씩 올라감


Launcher Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of the interface between Missile Launchers and the numerous ship systems. Allows makeshift modifications to ship system architecture through the use of rigs. 10% reduction in Launcher Rig drawbacks per level. 


미사일 폭발 속도나 반경 보너스를 주고 쏘는 속도 같은 보너스를 주는 Rig 사용을 위한 스킬

보통 스텔스 바머나 골렘 유저는 4단을 찍음



Mechanic 1 Intelligence - Memory Skill at maintaining the mechanical components and structural integrity of a spaceship.

+5% bonus to hull hp per level 


걍 묻지도 말고 따지지도 말고 5단 치세요.


Nanite Interfacing 3 Intelligence - Memory Improved control of nanites. 20% increased repair amount per level. 


나나잇 리페어 페이스트 (일명 껌). 오버로드 해서 불탄 모듈을 수리할때 필요한 스킬. pvp 하는사람들은 찍어줌 3단

모듈은 다 타버리면 수리가 안됨... 1단마다 수리되는 량이 20%씩 올라감


Nanite Operation 2 Intelligence - Memory Skill at operating nanites. 5% reduction in nanite consumption per level. 


껌딱지 붙이기 위해 필요한 스킬인데 스킬 찍을때 마다 소모량이 5%씩 줄어듬. pvp 유저는 3~4단 찍으면됨


Outpost Construction 16 Intelligence - Memory Skill at constructing outposts. 


스테이션을 만들기 위해서 필요한 스킬


Projectile Weapon Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of the interface between projectile weapons and the numerous ship systems. Allows makeshift modifications to ship system architecture through the use of rigs.

10% reduction in Projectile Weapon Rig drawbacks per level. 


아틸이나 오토캐논에 필요한 스킬인데... 배쉽이나 T3 쉽에 끼는건 봤는데 음.


Remote Armor Repair Systems 2 Intelligence - Memory Operation of remote armor repair systems. 5% reduced capacitor need for remote armor repair system modules. 


다른사람 아머 힐해줄때 필요한 스킬 4단부터 T2 모듈 쓸 수 있음 5단치면 캐피털 모듈 스킬 칠 수 있음!


Remote Hull Repair Systems 2 Intelligence - Memory Operation of remote hull repair systems. 5% reduced capacitor need for remote hull repair system modules per skill level. 


다른 사람 헐리페어 할때 필요한 스킬 보통 잘 안찍는데 4단은 쳐주자...


Repair Systems 1 Intelligence - Memory Operation of armor/hull repair modules. 5% reduction in repair systems duration. 


아머 쉽 타는사람에게는 필수 스킬, (아마르 쉽, 갈렌테 쉽 등) 4단은 필수 5단은 매너

4단부터 T2 아머 리페어 쓸수... 있던가? 아마 그럴거임

보통 라면 도미 쓰려면 5단은 쳐줘야 마음이 편해짐.

스킬 칠때마다 리페어 속도가 빨라짐 = 시간당 리페어 량이 올라감.

5단 치면 캐피털 아머 리페어 스킬 배울 수 있음



Salvaging 3 Intelligence - Memory Proficiency at salvaging ship wrecks. Required skill for the use of salvager modules. 5% increase in chance of salvage retrieval per level. 


미셔너의 친구 샐비저를 쓰기위해서 필요한 스킬. 엠파이어에서는 3단 아우터 4단. 가끔 시간 남는사람은 T2를 위해서

5단을 쳐줌...


Shield Rigging 3 Intelligence - Memory Advanced understanding of shield subsystems. Allows makeshift modifications to shield subsystems through the use of rigs.

10% reduction in Shield Rig drawbacks per level. 


드레이크, 레이븐, 탱구, 드라미엘 등 쉴드량 늘려주는 리그 달려면 필수 스킬. 시그니쳐 커지는 패널티도 줄여주기

위해서 4단 정도는 쳐줍시다


Tactical Logistics Reconfiguration 8 Intelligence - Memory Skill at the operation of triage modules. 50-unit reduction in strontium clathrate consumption amount for module activation per skill level. 


캐리어의 꽃 Triage 모듈을 사용하려면 필요한 스킬. 1단마다 스트론튬 사용량이 50씩 줄어드는데 보통 3단정도 쳐주는듯

이 스킬 찍으려면 로지5단은 쳐줘야함


Thermic Armor Compensation 2 Intelligence - Memory To active armor hardeners: 3% bonus per level to Armor Thermal resistance when the modules are not active
To passive armor hardeners: 5% bonus per level to Armor Thermal resistance


걍 4단 치셈...

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